Životní styl a zdraví v zaměstnání

Každý zaměstnavatel má povinnost dbát o bezpečnost a zdraví každého svého zaměstnance. Nejrizikovější jsou zaměstnání sedavá a naopak zaměstnání fyzicky náročná a to hlavně http://forum24.cz/martin-schulz-hlavne-at-zeman-nevysvetluje-kralovne-co-je-to-pussy/ při delší a opakované pracovní době. V souvislosti s pracovním procesem nejčastějším onemocněním je kardiovaskulární problémy, dále psychické a neurologické. Častá je cukrovka, obezita nebo poruchy tukového metabolismu.

práce v kanceláři ilustrace

Sedavé zaměstnání

            S kancelářskou prací se nejvíce mluví o problémech pohybového ústrojí, jako jsou bolesti krční a hrudní páteře, obezita, poruchy trávení a také vady očí. Předejít negativním vlivům sedavého zaměstnání lze předejít vhodným pravidelných pohybovým režimem, správným stravováním s dostatkem ovoce a zeleniny. Nesmíme ani zapomínat na dostatečný pitný režim a přísun vitamínů a minerálů. Zdraví se lze v pracovní době udržet i pravidelnými přestávkami, které bychom si měli dělat maximálně po dvou hodinách na minimálně pět až deset minut. Inspiraci najdeme i zde {LINK}

honem k úklidu
Stolní počítač

            Při kancelářských povoláních je velmi namáhaný zrak. Jak předejít potížím se zrakem? Pokud pracujete s počítačem, obrazovka by neměla problikávat, neměl by být nastaven moc velký jas a barevná kontrast. Obrazovka by měla být nejméně 40 centimetrů před očima. Každý, kdo pracuje s počítačem, by měl mít možnost si monitor natočit podle svých potřeb a podmínek.

Pracovní stůl

            Pracovní stůl, deska i odkládací prostor by měl být z matného materiálu aby neodrážel světlo. Výška pracovní roviny musí odpovídat tělesným proporcím zaměstnancem. Při práci v sedě je optimální výška pracovní desky nad sedákem 22 až 31 cm u mužů a 21 až 30 cm u žen.

práce operátorky
Psychika

            Psychická zátěž je dalším podceňovaným faktorem, který se podepisuje na našem fyzickém zdraví. Dlouhodobé působení stresu, může vyvolat mimo jiné změny fyziologické, jako jsou změny krevního tlaku, potíže s dýcháním, svalové napětí a v neposlední řadě problémy s trávením. Může se objevit úzkost, deprese, agresivita nebo naopak nižší sebejistota. Podobné potíže mohou vést a často vedou až k syndromu vyhoření.

Životní styl a zdraví v zaměstnání
Ohodnoťte příspěvek