Co jsou to superpotraviny?

Superpotraviny, jak už vyplývá z názvu, jsou potraviny, které jsou bohaté na živiny, vitamíny a minerály důležité pro lidský organismus. Superpotraviny obsahují živiny v přirozené, tedy nezpracované formě, což je pro naše tělo nejlepší. Tyto potraviny tak mají skvělé účinky na naše zdraví a imunitní systém a také jsou vhodné při detoxikaci organismu. Mezi živiny, které obsahují, patří zejména vitamíny, minerály, proteiny, enzymy, koenzymy, antioxidanty a vlákninu.
ořechy různých druhů
Superpotraviny jsou například následující:

1)Chia semínka
Chia semínka pocházejí ze šalvěje španělské. Zvyšují vnitřní hydrataci organismu, představují významný zdroj minerálních látek – hořčíku, fosforu, zinku, draslíku a železa, rostlinných proteinů, kvalitních sacharidů a omega-3 mastné kyseliny. Chia semínka také brání nedostatku živin v těle při zvýšené aktivitě. Vhodné jsou i pro těhotné ženy, diabetiky či jako prevence Alzheimerovy choroby.
zdravá snídaně s goji
2)Goji
Goji, neboli kustovnice čínská je léčivá rostlina, která pochází především z oblasti Himalájí. Bobule jsou velké asi 2-3 cm a jsou podobné našemu šípku. Goji má antioxidační účinky a je výborným zdrojem betakaroténu. Mají pozitivní účinky na zrak, snižuje hladinu cholesterolu a zpomaluje proces stárnutí.

3)Matcha Tea
Čaj Matcha obsahuje unikátní antioxidanty a aminokyseliny. Tento čaj podporuje rychlejší metabolismus, snižuje cholesterol a vysokou hladinu cukru v krvi. Také dodává energii a zvyšuje soustředění a paměť, proto je také označován za tzv. brainfood.

4)Kokosový olej
Olej se získává z dužiny čerstvě sklizených kokosových ořechů. Je zdrojem vitamínu A,C a E. Kokosový olej působí proti kazivosti zubů, snižuje riziko infarktu, zlepšuje trávení, hydratuje pokožku, normalizuje funkci štítné žlázy, zbavuje stresu a únavy a má mnoho dalších pozitivních účinků na lidský organismus.
kokos půlený
5)Ořechy
Ořechů máme spoustu druhů a všechny mají na naše tělo blahodárné účinky. Můžeme sem zařadit ořechy kešu, vlašské, lískové, makadamové, piniové či para ořechy. Ořechy obsahují zdravé tuky, bílkoviny, vlákninu a také významné množství vitamínu E a kyseliny listové, která zabraňuje onemocnění srdce. Pravidelná konzumace ořechů má pozitivní vliv na zamezení vzniku metabolických chorob, mají příznivý vliv na zánět cév a také je konzumace ořechů spojená s nižším vznikem cukrovky.

Co jsou to superpotraviny?
Ohodnoťte příspěvek
">