AdBlock – pro a proti

AdBlock je účinný nástroj, který zamezí zobrazování reklamy na webových stránkách. Od samého počátku tohoto programu se vedou diskuze, zda je jeho užívaní žádoucí nebo nežádoucí. V tomto článku shrneme výhody a nevýhody používání tohoto softwaru.
vyhledávání na google
Pro uživatele je AdBlock výhodný v tom, že skryje zobrazované reklamy v prohlíážeči. AdBlock vznikl jako reakce na to, že některé webové stránky začaly být doslova zaplněny vlezlou reklamou. Odlišit na stránce reklamu od běžného textu začalo být problematické a některé reklamy začaly být dokonce nepříjemné – např. nevhodně zvolenou křiklavou barvou nebo velkým textem. To způsobilo nepříjemnosti webům, které reklamu na svoji stránku vkládaly vhodně a nenásilně, aniž by obtěžovali uživatele.
Dnes mnoho velkých webů bojuje proti AdBlocku a návštěvníky upozorňuje např. vyskakovací tabulkou, že jeho používáním nepomáhají k provozu webu. Většina webových stránek je živa právě ze zobrazované reklamy. Uživatelé AdBlocku tak nevědomky snižují kvalitu webových magazínů nebo některé dokonce odsuzují k zániku. Provozovatelé webových stránek tak často musí hledat i jiné cesty k příjmům, např. psaním reklamních textů nebo právě upozorňováním svých návštěvníků na to, že díky AdBlocku se nemůže kvalita webu zvyšovat.
hackování po tmě
Na druhou stranu je třeba uznat, že dokud si někteří zadavatelé reklam a provozovatelé webových stránek neuvědomí, kde je hranice mezi vhodně zařazenou a otravnou reklamou, AdBlock bude i nadále mezi návštěvníky internetu populární. Výhodou tohoto softwaru je, že v jeho nastavení lze zvolit na jakých stránkách chcete reklamu zobrazovat a na jakých stránkách ji chcete zakázat. Pokud chodíte na nějaký web rádi a zobrazovaná reklama vám nepřijde otravná, nechte si ji zobrazovat. Tím podpoříte svoje oblíbené webové stránky v jejich rozvoji.

AdBlock – pro a proti
Ohodnoťte příspěvek